ترانزیت

 ترانزیت

زمانی که کشوری در تولید یک یا چند محصول خاص موفق عمل می کند به طوری که این محصول بیش از نیاز آن کشور باشد و یا برعکس زمانی که به یک نوع کالا و یا محصول نیاز پیدا می کند که در کشور خود امکان تولید و فراهم کردن آن وجود نداشته باشد یا به میزان کافی نباشد برای رفع نیازها و فروش کالا و محصولات اضافه می تواند از روش صادرات و واردات کالا استفاده کند. حتما تا به حال واژه ترانزیت به گوش تان خورده است. جابجایی و مبادله کالا میان کشورهای مختلف را ترانزیت می گویند.

بهترین اتوبار تهران

حمل کالاهای صادراتی و وارداتی میان کشورهای مختلف به شیوه ترانزیت انجام می شود.

یکی دیگر از روش های ترانزیت به این صورت است که برای مثال کشور A از کالاهای کشور B خریداری می نماید و به جای کالای دریافتی وجه نقد که به صورت کلی ارز رایج جهانی یا ارز توافق شده می باشد را پرداخت می کند. یکی دیگر از راه های باربری که البته به ندرت بین کشور ها اتفاق می افتد به این صورت است که کشور A کالایی را به کشور B صادر و در مقابل از کالاهای صادراتی کشور C  با اعتبار ذخیره شده ی کشور B که از قبل در کشور C موجود می باشد خریداری می نماید.

به این صورت هر سه کشور به منافع مد نظر خود خواهند رسید. باربری در این روش نیز توسط شرکت های واسطه انجام می شود. نرخ باربری در این روش نیز به مسافت , نوع کالا و سایر موارد بستگی دارد.


Comments

Popular posts from this blog

نیسان بار گیشا

اتوبار گیشا